zaterdag 30 mei 2015

E V E N T x F O O D x D R I N K S x I N T E R I O R || #22 Pressevent Holy pop-up by Sofie Dumont

Gisteren was voor mij een superzalige dag. Er werd niet enkel de baby van een vriendin geboren. Sofie Dumont haar 2de pop-up opende ook al voor de pers. En ja, ik was aanwezig, ik mocht voor jullie al gaan voorproeven. Lucky me :-)

Ik ging, ik zag & ga zeker terug.

Sofie haar pop-up is gelegen in Herne, een beetje specifieker in een gerenoveerde Dominicanessenklooster in de Heilige Geeststraat. De naam Holy-pop up spreekt dus voor zich. 



Herne is 15 - 20 minuutjes rijden van bij mij en ja ik werk ook in Herne dus ik heb het makkelijk en snel gevonden. Toen ik de parking op stapte (ja je leest het goed, stapte want ik had niet gezien dat er een parking was en had me dus in de straat geparkeerd). Was mijn eerste indruk: hmm das hier groot en ook wat creepy maar dat kan ook aan mij hebben gelegen. Ik ben nogal een schrikkepeut. 





Eenmaal binnen was ik dat al helemaal vergeten. Mijn zintuigen werden langs alle kanten geprikkeld en je hebt echt zin om heel het gebouw door te lopen & alles aan te raken. Bijna de volledige aankleding is gebeurt door Mamuli conceptstore die bij ons in Buizingen gelegen is. Alles of toch het meeste dat je ziet en/of gebruikt zal je kunnen kopen. Je kan het niet meteen kopen maar je kan het wel al reserveren en de laatste dag op zondag 21 juni met het slotfeest komen ophalen. 






In de keuken was Sofie de hapjes aan het voorbereiden nadien lag de tafel vol met hapjes & tapjes om te proeven. Dingen die ik nog nooit had gegeten maar wel heel lekker waren.




De drank werd verzorgt door Open up farm distillery. Je kon kiezen voor de Ground control gin of alcoholvrije cocktails.Open up farm distillery is momenteel hun opmars aan het maken in de alcohol/brouwerswereld & zal volgens mij ook een vaste waarde worden van het Pajottenland. Hun brouwerij is dan ook gelegen in Pepingen. De laatste paar maanden zijn ze ook niet weg te slaan uit de media en horeca. Al zoveel over gehoord & gelezen. Nu was het tijd om te proeven :) Er waren 4 soorten, ik heb er maar 2 geproefd en dat was die met appel & graan. Ik moest nadien ook nog gaan werken dus dat kon ik mijn baas niet aandoen. Hihi. Ik ken er ook niet genoeg over om er een expertise uitleg over te geven dus dat zal ik jullie besparen. Misschien kan ik dat later wel doen als ik ze alle 4 geproefd heb :)






Zoals jullie zien, alles is lokaal, allemaal vaste waarden van het Pajottenland die samen aan 1 project werken. Hoe mooi is dat eigenlijk? Zoals Sylvie van Mamuli zei : #LocalWeAreStrong.

Heb ik je benieuwd gemaakt en wil je deze lokale toppers ontdekken? Haast je dan naar de reserveringswebsite.




De pop-up opent voor het grote volk op 4juni en blijft maar 3 weken open. Snel zijn is dus de boodschap want Sofie kookt enkel op donderdag-, vrijdag-, zaterdagavond & elke zaterdag- & zondagmiddag. 1 menu en 1 prijs. Er is plaats voor ongeveer 70 man waarvan tafeltjes van 1 - 10 personen. Als je voor/met 10 personen reserveert staat jouw tafeltje in de keuken & geniet je in real life van Sofie & haar keuken, echter kan het niet worden.

Ben je te laat om te reserveren? Dan zijn jullie steeds welkom op het slotfeest op zondag 21 juni. Dan is de pop-up open voor iedereen. Kan je proeven & drinken aan democratische prijzen. Je kan allerlei soorten drank kopen en mee naar huis nemen en je kan natuurlijk ook alles wat van Mamuli is kopen :-) See you then!

Thanks to 
Sofie Dumont - Holy pop-up
Sylvie -  Mamuli conceptstore
Manu & Jeroen - Open up farm distillery



Outfit of the day

Vintage rose & white jacket - Linea bis Halle
White lace gypsy blouse - Linea bis Halle
Turqoise jeanse - Linea bis Halle
White high heel sandals - Little shoestore Tubize
Louis Vuitton Speedy 
Ops watch - Pertutti Halle
Ray-ban glasses - I-care Halle



Mokkie








Geen opmerkingen:

Een reactie posten